PROGRAMMA
Salve Regina, Bonifazio Gratiani (1605-1664) (zang en koorogel)
Uit de Messa della Madonna, Girolamo Frescobaldi (1583-1643) Recercar dopo il Credo Bergamasca (zang en koororgel)
Jubilate Deo, André Campra (1660-1744) zang en koororgel
Choral mit 7 Variationen über: Johan Christian Heinrich Rinck (1770-1846) hoofdorgel Freu dich seher, o meine Seele (hoofdorgel) z
La Vierge à midi, Hendrik Andriessen (1892-1981) (zang en hoofdorgel)
Pauze
Magna res est amor, Hendrik Andriessen (zang en koororgel)
Maria schone vrouwe, Hendrik Andriessen
Sonate nr. 4, op. 31, August Gottfried Ritter (1811-1885) (orgel)
Ruhig und heiter en Frisch und kräftig (variaties over Wien Neêrlands bloed) (opgedragen aan J.A. van Eyken)
Uit: Vier elegische Gesänge op. 128, Josef Rheinberger (1839-1901) 3. Heil’ge Nacht (zang en orgel)
Michelle Mallinger behaalde haar diploma Bachelor of Arts in Vocal Performance van de San José State University (VS). Daarna studeerde zij aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag, waar ze haar Bachelor of Music graden in koordirectie en solozang haalde.
Zij heeft diverse operarollen gezongen o.a. bij De Nederlandse Opera, in het Concertgebouw, en als soliste in Bach’s Mattheus Passie. Michelle’s operarollen omvatten Dido uit Purcells Dido and Aeneas, La Messagera uit Monteverdi’s Orfeo, Venus in John Blow’s Venus and Adonis, en Beatrice van Berlioz’s Beatrice et Benedict. Bij de Hamburger Kammeroper zong zij in hun productie van La Cenerentola de titelrol. Haar eerste commerciële opname maakte ze met Dirk Vermeulen en het Vlaamse orkest Prima La Musica met “Four Native American Songs” van de Nederlandse componist Erik Lotichius.
Ze is zangdocent aan de Muziekinstituut van de St. Bavo Koorschool in Haarlem, docent Amerikaans-Engels op het Conservatorium van Amsterdam, dirigent van het vrouwenkoor Baba Jaga. Ze geeft privé zangles en is als logopedist gespecialiseerd in stem- en keelklachten bij de poli-KNO van het OLVG-West. Michelle is medeoprichter van de Stichting La Voix in Haarlem.
Ton van Eck is titulair-organist van de Kathedrale Basiliek Sint Bavo aan de Leidsevaart in Haarlem. Hij studeerde bij Bernard Bartelink aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam bij wie hij het diploma Uitvoerend Musicus met aantekening voor improvisatie behaalde en bij Marie-Claire Alain te Parijs.
Al veertig jaar is hij werkzaam als adviseur bij de Katholieke Klokken- en Orgelraad, waar hij inmiddels de bouw en restauratie van vele historische orgels heeft begeleid, waaronder ook de restauratie van ons eigen hoofdorgel. Hij verzorgde talrijke publicaties waaronder orgelmonografieën van de instrumenten waarbij hij als restauratieadviseur was betrokken, en artikelen in internationale vaktijdschriften over orgelbouw, orgelhistorie, uitvoeringspraktijk en componisten.
Voor zijn verdiensten voor de Franse orgelcultuur ontving hij verschillende malen een onderscheiding van de Société Academique des Arts, Sciences et Lettres.