22 mei 2016 Bert Mooiman en Allison Smith

Allison Smith (hobo, sopranino blokfluit) en Bert Mooiman (orgel)

Dansen uit The Dancing Master (1651)  John Playford (1623–1686)

Sinfonia uit Cantate BWV 21  Ich hatte viel Bekümmernis   Johann Sebastian Bach (1685 –1750)

Koraalvoorspel BWV 647 Wer nur den lieben Gott lässt walten Johann Sebastian Bach

Sinfonia uit Cantate BWV 156  Ich steh‘ mit einem Fuß im Grabe Johann Sebastian Bach

Uit het Orgelbüchlein: Gott, durch deine Güte BWV 600  Johann Sebastian Bach

Fantasia in f-kl. t.  Johann Ludwig Krebs (1713 – 1780)

Improvisatie Allison Smith en Bert Mooiman

Andantino  César Franck (1822 – 1890)

Gymnopédie III   Erik Satie (1866 – 1925)

Pauze

Stücke für Flötenuhr  Ludwig van Beethoven (1770 – 1827)
Scherzo
Adagio

Hoboconcert in C gr.t. KV 314  Wolfgang  Amadeus Mozart (1756 – 1791)
Allegro aperto
Adagio non troppo
Rondo: Allegretto

 

De pianist, organist, kerkmusicus en   muziektheoreticus Bert Mooiman studeerde aan het Koninklijk Conservatorium (Den Haag). Hij is vaste organist van de Nieuwe Badkapel te Scheveningen. Sinds 2000 is hij als docent muziektheorie, improvisatie en piano verbonden aan het Koninklijk Conservatorium. Hij was gastdocent in o.m. Amsterdam, Londen, Boekarest en Montreal. Momenteel werkt hij aan een
wetenschappelijk onderzoek naar
vrije improvisatie in de 19e eeuw.

Allison Smith studeert barokhobo aan het Koninklijk Conservatorium  Den Haag, waar zij haar kandidaats haalde in 2009. Eerder studeerde zij hobo aan de Northwestern University School of Music in the Chicago area (M.M.), en hobo en barokhobo aan het Vassar College in upstate New York. Ze heeft gespeeld onder dirigenten als Richard Egarr, Ton Koopman, Reinbert de Leeuw, en Gustav Leonhardt, en in diverse ensembles in Nederland, Frankrijk, Duisland, Engeland en de Verenigde Staten. Ze heeft een speciaal talent voor het imiteren van vogelgeluiden.