23 april 2017 Víctor M. Baena de la Torre (orgel) en Lisette Carlebur (viool)

Programma

hoofdorgel

Praeludium in g 8,   V. Lübeck (1654-1740)

Abendlied Op. 150,  J. Rheinberger (1839-1901)

From “Elf choralvorspiele” Op.122,   J. Brahms (1833-1897)

No.7 “O Gott, du frommer Gott”

No.8 “Es ist ein Ros’ entsprungen”

Fantasia No.1 for solo violin,  G.P. Telemann (1681-1767)

Pauze

koororgel

Sonata terza op. 5 for violin and basso continuo, M. Uccellini (1603/1610 – 1680)

´Soll es sein´ (Poolse almande),  J.P. Sweelinck (1562 – 1621)

Sonata no. 1 op. 5 for violin and harpsichord, L. Boccherini (1743 – 1805)

The Passa Calle from ´La Musica Notturna delle Strade di Madrid´  L. Boccherini

Sonata no. 12 op. 2 for violin and basso continuo, B. Marcello (1686 – 1739)

  1. Adagio
  2. Minuet – Allegro
  3. Gavotta – Allegro
  4. Larga
  5. Ciaccona

Lisette Carlebur (1996) is begonnen met vioolspelen toen ze vijf jaar was. Ze studeerde bij Jussi Paananen op de lokale muziekschool Triade in Den Helder. In 2006 won ze de Kristal Helder Prijs. Toen Lisette dertien jaar was, werd ze toegelaten tot de Jongtalent Klas van het Conservatorium in Amsterdam, waar ze bij Lex Korff de Gidts studeerde. Na het succesvol afronden van haar VWO, werd Lisette toegelaten tot het 1e jaar Bachelor aan het Conservatorium in Amsterdam. Ze studeert nog steeds bij Lex Korff de Gidts (tegenwoordig in haar 2e jaar Bachelor).

In 2012 won Lisette de 1e prijs op het Rijnlands Muziek Concours. Ze speelde met Xenia Evers (piano), met wie ze een duo vormt. In 2013 won Lisette, met haar piano trio genaamd Trio Rosso, de 3e prijs op het Prinses Christina Concours. Sinds dit jaar vormt Lisette ook een duo met Víctor Baena en spelen ze duo’s geschreven en/of gearrangeerd voor orgel en viool.

Víctor Manuel Baena de la Torre (1995) is begonnen met  gitaar en  piano spelen toen hij 12 jaar was, en deed dat aan het Conservatorium van Madrid: “Arturo Soria”. Later raakte hij  geïnteresseerd in de interpretatie van oude muziek, vooral in de muziek die geschreven is voor orgel en klavecimbel, dus besloot hij orgel en klavecimbel te gaan studeren. Tegenwoordig studeert hij aan  het  Conservatorium van Amsterdam bij Pieter van Dijk en Matthias Havinga. Hier heeft hij ook lessen in Franse romantische orgelmuziek gekregen van gastdocent Louis Robilliard.