7 april 2019 Susanna Veerman & Wim Does

Programma  –  Orgel quatre-mains (4-handen)

Koororgel:

Concerto in C- Dur (BWV 595), J. S. Bach (1685-1750)

Uit Cantate BWV 156/1, J. S. Bach (1685-1750)

“Ich steh mit einem Fuss im Grabe”

Hoofdorgel:

Preludium und Fuge in Bes, Joh. G. Albrechtsberger (1736-1809)

Adagio für die Flötenuhr, L. van Beethoven (1770-1827)
(bew. Martin Haselböck)

Fantasie in d-moll, Op.87, A.F. Hesse (1809-1863)
Andante, Allegretto, Allegro vivace, Poco Moderato (Fuge)

Sinfonia from opera “Wilhelm Tell”, G. Rossini (1792-1868)
(bew. Maurizio Machella)

Pause

Koororgel:

Sonate in C-Dur, Op. 15, J. Chr. Bach (1735-1782)
Allegro, Rondo

Hoofdorgel:

Uit Symphonische Stücke, Op. 14, E.  Grieg (1843-1907)
Allegro energico (nr. 2) (bew. Wim Does)

Uit “Wave”, deel 1, A. Wammes (1953*)

Gentle Breeze

Duet in C, S. Wesley (1766-1837)

Uit “Spaanse Dansen”, Op. 12, M. Moszkowski (1854-1925)
Bolero (bew. Wim Does)

Susanna Veerman (1975) vormt met haar echtgenoot Wim Does een vaste quatre-mains duo op orgel. Zij is hoofdorganiste van de Emmaüsparochie Amsterdam waar ze twee historische orgels bespeelt, nl. het Hilgers (1774) orgel in de Boomkerk en het Cavaillé-Coll (1881) orgel van de Augustinuskerk. Zij dirigeert daarnaast vier mannenkoren. Tevens is zij actief als begeleidster bij koren op concerten zowel op orgel/continuo als piano.

Wim Does is hoofdorganist van de R.K. St. Aloysiuskerk in Utrecht, de St. Catharinakerk in Nijkerk en tweede organist van de St. Augustinuskerk in Amsterdam.